Rakas päiväkirja, olen kirjoittanut sinulle säännöllisesti lähes kuuden vuoden ajan; aloitin päiväkirjan kirjoittamisen kevättalvella vuonna 2001 toisena opiskeluvuotenani saavuttuani kotiin legendaariselta GooM-risteilyltä. Minulla on vielä tallessa vanhat päiväkirjat lukuun ottamatta puolentoista vuoden katkosta, jonka onnistuin jossain vaiheessa hävittämään. Nettipäiväkirjaa olen kirjoittanut vuoden 2004 keväästä lähtien. Ensimmäiseen merkintään innosti niin ikään edellisen illan juhlimisen jälkeinen olotila Tammelan torin kahvilateltassa. Siitäkin on jo enemmän kuin kolme ja puoli vuotta.

Olen siirtymässä uuteen vaiheeseen: nettipäiväkirjan pitämisestä bloggaamiseen. Ennen sinä sijaitsit minun omilla kotisivuilla ja olit minun koodaama, nyt aloin käyttämään valmista nettipäiväkirjapohjaa – yleisön pyynnöstä. Aina joskus joku on huomauttanut, ettei voi kommentoida kirjoituksiani tai käyttämääni kirjasinta on vaikea lukea. Mieluummin kun olisin alkanut radikaalisti muokkaamaan sinua, Rakas päiväkirja, päätin antaa periksi ja siirtää sinut toisaalle. Samalla esimerkiksi valokuvien liittämisestä sinuun tulee helpompaa. Aluksi ajattelin kätevästi vasta vuodenvaihteessa siirtyä valmispohjaan, mutta näin tässä kävi.

Rakas päiväkirja, muutostyöt saattavat kestää muutaman päivän tai viikon. Wanhan päiväkirjan arkiston löydät täältä.

